ЦІЛЬОВА КОМПЛЕКСНА ПРОГРАМА НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ НАН УКРАЇНИ

«Розвиток наукових засад отримання, зберігання та використання водню в системах автономного енергозабезпечення»


Головнa

Проекти програми

Про найважливіше:

Монографія

Монографія.
Фундaментальні проблеми водневої енергетики.

Монографія

Монографія.
Водень в альтернативній енергетиці та новітніх технологіях.

Монографія

Монографія.
Відновлювано-воднева енергетика і паливні комірки

Монографія

Монографія.
Водневі технології зберігання енергії: стан та перспективи розвитку
"Hydrogen based energy storage: status and recent developments"

Наукова звітна сесія 2019

Тези 2019

Тези 2019

Наукова звітна сесія 2020

Тези 2020

Тези 2020

Наукова звітна сесія 2021

Програма 2021

Програма 2021

ЦКП фундаментальних досліджень НАНУ:
«Водень в альтернативній енергетиці та новітніх технологіях» 2011-2015 рр.

ЦКП фундаментальних досліджень НАНУ:
«Фундаментальні аспекти відновлювано-водневої енергетики і паливно-комірчаних технологій» 2016-2018 рр.

Мета

цільової комплексної програми фундаментальних досліджень НАН України

«Розвиток наукових засад отримання, зберігання та використання водню в системах автономного енергозабезпечення»

на 2019-2021 рр.

Метою програми є створення науково-технічних засад широкого впровадження ПК і водню в енергетичний сектор України, в першу чергу в системи автономного енергозабезпечення, які головним чином базуються на використанні ВДЕ. Виконання програми має сприяти перебудові структури енергетики нашої країни в напрямі більш широкого використання «низьковуглецевих» і «безвуглецевих» технологій для суттєвого зниження шкідливих викидів в атмосферу.
В результаті виконання Програми будуть створені науково-технічні передумови широкого впровадження в енергетичну галузь України технологій, які базуються на використанні водню і ПК, що в свою чергузабезпечить перспективув найближчому майбутньому суттєво знизити викиди в атмосферу шкідливих речовин, в першу чергу СО2, і таким чином успішно виконати зобов’язання за Паризькою угодою 2015 року.
Передбачається, що в ході виконання Програми буде створено низку експериментальних зразків приладів, установок, систем, які матимуть перспективу реалізаціїна зацікавлених підприємствах України з подальшим впровадженням в господарську практику.
Буде обґрунтовано доцільність використання схеми ВДЕ – водень – ПК для автономного забезпечення електрикою, теплом, холодом окремих будинків, садиб, невеликих господарств тощо. Будуть створені відповідні демонстраційні системи, що дасть змогупереконувати громадськість, бізнесові і державні структури в перспективності розвитку даної галузі енергетики.

Питання які потребують подальшого вивчення і реалізації:


1.Знизити вартість виробництва систем паливних елементів, які будуть використовуватися в транспортних засобах, збільшуючи їх термін служби до рівнів, які можуть конкурувати з традиційними технологіями;
2. Підвищити електричну ефективність і довговічність різних паливних елементів, які використовуються для виробництва енергії, до рівнів, які можуть конкурувати з традиційними технологіями, при цьому знижуючи витрати;
3. Підвищити енергоефективність виробництва водню в основному шляхом електролізу води з використанням поновлюваних джерел при одночасному зниженні експлуатаційних і капітальних витрат, так щоб об'єднана система виробництва водню, його зберігання і конверсії з використанням системи ПК могла конкурувати з технологіями, присутніми на ринку;
4. Продемонструвати в широких масштабах можливість використання водню для підтримки інтеграції відновлюваних джерел енергії в енергетичні системи, в тому числі за допомогою його використання в якості конкурентоспроможного засобу накопичення енергії, виробленої з відновлюваних джерел;
5. Скоротити використання «критичної сировини», наприклад, за рахунок компонентів з низьким вмістом платини або без неї, а також шляхом переробки або обмеження/ виключення використання рідкісноземельних елементів.

ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Президії НАН України
№ 305 від 20.05.2019р.


Новини науки і техніки


Водневий ДВЗ V-8 Yamaha розробить для Toyota

Згідно з заявою, що днями опубліковано японськими автовиробниками, Toyota і Yamaha об'єднали свої зусилля для розробки V-подібного 5,0-літрового двигуна внутрішнього згоряння, що працює на водні.
Новий восьмициліндровий двигун заснований на звичайному бензиновому атмосферному ДВС, який використовується в спортивному купе Lexus RC F, з модифікаціями форсунок, головок, колектора впуску та інших компонентів.

читати докладніше :


Транспорт на паливних елементах отримає LOHC – простішу, дешевшу та безпечнішу водневу технологію

Німецька Schaeffler, відомий виробник автозапчастин, робить наступний крок на шляху до реалізації своєї водневої стратегії. Компанія вирішила розробити паливний елемент, який працює з рідким органічним носієм водню – так званим LOHC (Liquid Organic Hydrogen Carrier). Для цього Schaeffler уклала договір про співпрацю з Hydrogenious LOHC Technologies та Інститутом відновлюваних джерел енергії ім. Гельмгольця в Ерланген-Нюрнберзі (HIERN).

читати докладніше :


Новий матеріал для зберігання водню

Водень все більше розглядається як необхідний для сталої світової енергетичної економіки, оскільки він може зберігати надлишки відновлюваної енергії, декарбонізувати транспорт і служити енергоносієм з нульовими викидами. Однак звичайне зберігання під високим тиском або кріогенне зберігання створює значні технічні та інженерні проблеми.
Щоб подолати ці проблеми, дослідники Ліверморської національної лабораторії Лоуренса (LLNL) і Національних лабораторій Сандія звернулися до гідридів металів, оскільки вони забезпечують виняткову щільність енергії та можуть оборотно виділяти та поглинати водень у відносно м’яких умовах. Дослідження з’являється у вигляді гарячої статті та задньої обкладинки в журналі Angewandte Chemie.

читати докладніше :


Національна акціонерна компанія «Нафтогаз України» та Оператор газосховищ України - Укртрансгаз приєдналися до ініціативи «H2EU+Store», що передбачає виробництво «зеленого водню» з відновлювальних джерел енергії на заході України з можливостю зберігання в українських газосховищах, з його подальшим експортом газопроводами до ЄС, закачуванням до підземних сховищ Австрії та реалізацією споживачам Центральної Європи.

читати докладніше :


Воднева стратегія України може стати основою для міжнародної співпраці у водневій енергетиці

Міністр енергетики Герман Галущенко обговорив з представниками USAID Проєкту енергетичної безпеки рамкові рекомендації для створення Водневої стратегії України, розроблені спільно фахівцями Міненерго та експертами USAID.
Стратегія передбачатиме три ключові елементи водневої енергетики: виробництво, транспортування та зберігання водню. Відповідно до експертних рекомендацій стратегія впроваджуватиметься у три етапи: 2021-2025 роки, 2025 – 2030 роки та після 2030.

читати докладніше :


Розумне місто Фуджисава - екопоселення майбутнього із сонячними будинками та водневим опаленням

Місто стало першим високотехнологічним поселенням, побудованим з нуля на місці колишньої фабрики з виробництва електроніки в 50 км на захід від Токіо. Консорціуму з 18 компаній на чолі з Panasonic реалізація проекту коштувала 740 млн доларів. Влада країни позиціонує його як спробу організувати екопоселення, яке мінімізує викиди вуглекислого газу.

читати докладніше :


Водень - це не далеке майбутнє, а сьогодення

Водень - це не далеке майбутнє, а сьогодення. Це нагода для України зробити великий економічний крок, а на геополітичному рівні експорт «зеленого» водню до Європи докорінно змінив би позицію її стратегічної важливості та партнерства з Європейським Союзом.
Про це заявив президент Енергетичної асоціації «Українська воднева рада» Олександр Рєпкін під час панельної дискусії на Конгресі інвестицій у газ в Україні 21 жовтня.

читати докладніше :


Паливні елементи HyPoint для водневих літаків стануть у 1,5 рази потужнішими

Як заявлялося раніше, оснащені турбонаддувом паливні елементи HyPoint, призначені насамперед для авіації, володітимуть у 3 рази більшою питомою потужністю, ніж традиційні. Тепер стартап разом із хімічним гігантом BASF знайшов спосіб зробити свою розробку ще на 50% продуктивнішою за допомогою інноваційної протонообмінної мембрани.
Це один із основних компонентів паливних елементів. Його призначення — безперешкодно забезпечувати перехід протонів водню в область, де можуть зустрітися з киснем, і пропускати туди електрони. Завдяки цьому останні переміщуються на той самий бік, що й позитивні, лише з провіднику, виробляючи електричний струм.

читати докладніше :


Чорноморський регіон стає наступним водневим центром

За оцінками Міжнародного агентства з відновлюваних джерел енергії (IRENA), до 2050 року на водень у глобальному масштабі припадатиме 12 відсотків кінцевого енергоспоживання.
До 2050 року потрібно близько 5000 гігават (ГВт) потужності електролізера, порівняно з 0,3 ГВт сьогодні. І Південно-Східна Європа особливо підходить для такого виробництва.

читати докладніше :


TotalEnergies, Air Liquide, Вінчі створює фонд чистого водню на 1,5 млрд євро

Французькі компанії TotalEnergies SE (EPA: TTE), Air Liquide (EPA: AI) та Vinci SA (EPA: DG) 1 жовтня оголосили про запуск найбільшого у світі фонду інфраструктури чистого водню, який має на меті досягти 1,5 млрд євро (1,7 млрд дол. США) у спроба запустити сектор, який вважається ключем до переходу на енергетику.

читати докладніше :


Об'єднання сил для водневих надпотужних проектів

Проекти Interreg North-West Europe H2-Share та HECTOR нещодавно поєднали зусилля з проектом FCH-JU REVIVE.
Минулого тижня мобільна воднева заправна станція H2-Share (WyRefueler) одночасно заправила два сміттєвози з нульовим рівнем викидів у Бреді.
Це перший проект, в якому поєднуються три різні водневі проекти для важких умов експлуатації, які посилюють один одного.

читати докладніше :


McPhy поставлятиме станцію H2 проекту R-Hynoca у Страсбурзі

Що таке проект R-Hynoca?
Проект R-Hynoca, розпочатий у 2019 році, спрямований на виробництво зеленого вуглецево-нейтрального водню з місцевої біомаси.
Виробництво водню забезпечується процесом Hynoca®, розробленим компанією Haffner Energy.
Цей водень буде відновлено як паливо для низьковуглецевої мобільності та як ресурс для промисловості.
R-Hynoca стане першим промисловим демонстратором процесу Hynoca®.

читати докладніше :


Консорціум ЄС Oyster обирає Грімсбі для проекту маринованого електролізера

Що таке проект R-Hynoca?
Морські вітрові парки відіграватимуть ключову роль у виконанні цілі Європейської стратегії водню щодо електролізерів на 40 ГВт до 2030 року.
Грімсбі, портове місто на північному сході Лінкольншира у Великобританії, було відібрано для інноваційного проекту маринованого електролізера для виробництва відновлюваного водню. Проект також буде досліджувати потенціал використання трубопроводів для транспортування водню до берега.
Що таке проект EU Oyster Consortium project?
Проект Oyster складається з ITM Power, Orsted, Siemens Gamesa Renewable Energy та Element Energy. Він має на меті розробити та випробувати повністю електромагнітний електролізер в мегаватних масштабах на пілотному випробуванні на березі, яке буде проведено у Грімсбі.
У рамках проекту також буде досліджено можливість та потенціал прямого поєднання морської вітрової турбіни з електролізером та транспортування відновлюваного водню до берега.
Проект фінансується на 100% за рахунок СП СКБ, яке виділило 5 мільйонів євро у січні 2021 року.

читати докладніше :


Проект зеленого водню на Майорці розпочинається будівництвом сонячної ферми

Іспанський консорціум із зеленого водню розпочав будівництво сонячної фотоелектричної установки на острові Майорка потужністю 8,59 МВт, що є одним із кількох субпроектів у рамках загальноостровної ініціативи "Зелена гісторія".

читати докладніше :


Інновації водню покращують повсякденне життя Бельгії

Проекти в Бельгії - це новаторська технологія на основі водню на наших вулицях, у будинках та на підприємствах.
В Антверпені розвантажують вантажівки для сміття з паливними елементами на водневій основі для більш тихого, чистого збору сміття.
Завдяки іншому проекту сім’я перейшла на економічно ефективну, низьковуглецеву систему опалення та електроживлення.
Нарешті, логістичний центр у Галле запускає навантажувачі на водні від сонячної та вітрової енергії.

читати докладніше :


Перший водневий автобус приземлився в Бірмінгемі (Великобританія)

Бірмінгемська міська рада представила перший із 20 нових автобусних парків з паливними елементами, які мають запрацювати пізніше цього року.
Нові автобуси були придбані в рамках Пілотного автобусного проекту з водню з чистим повітрям, який прагне «запустити» ринок водню як життєздатне паливо з нульовими викидами.

читати докладніше :


Нові зарядні станції одночасно виробляють чистий водень і зберігають енергію

Вчені з федеральної політехнічної школи Лозанни створили нову систему: вона поєднує в собі звичайну окислювально-відновну проточну батарею, яка накопичує енергію, і каталітичні реактори, що виробляють чистий водень з рідини.
Нова система, створена вченими, забезпечує більшу гнучкість і ємність для зберігання енергії, а також виробляє чистий водень за нижчою ціною.

читати докладніше :


Міненерго розглядає виробництво водню за допомогою атомної енергії

У Міністерстві енергетики обговорюють можливість виробництва кліматично нейтрального водню за допомогою атомної енергії, також розглядають виробництво на основі газу.

читати докладніше :


В Японії знайшли спосіб знизити вартість «зеленого» водню на дві третини

Японські компанії Eneos і Chiyoda намір побудувати завод, який вироблятиме водень без викидів вуглекислого газу і всього за одну третину нинішніх витрат на виробництво водню. Очікується, що це стане проривом в прагненні країни до декарбонізації.
Завод буде використовувати запатентовану технологію електролізу, яка дозволить значно знизити необхідні інвестиції. Метою підприємства є зниження ціни на водень приблизно до 3 доларів за кілограм. Eneos і Chiyoda розглядають Австралію та інші регіони в якості кандидатів на будівництво заводу в 2030 році.

читати докладніше :


Навіщо Україні редизайн газових мереж і до чого тут водень?

Обсяг споживання природного газу за останні десятиліття зменшився в кілька разів. При цьому витрати на утримання мереж постійно зростають.
Саме тому Україні потрібна не просто модернізація газової інфраструктури, а її оптимізація під реальні обсяги споживання газу та адаптація до транспортування нових енергоносіїв у майбутньому.

читати докладніше :


Український водень Дунаєм до ЄС. Як передові технології допоможуть Україні стати водневою країною

Ізраїльська компанія Aquarius Engines анонсувала водневу версію вільнопоршневих лінійного генератора, над яким вона працює з 2014 року. Передбачається, що такі пристрої знайдуть застосування в гібридних автомобілях і автономних електрогенераторах. Відповідно до "Ініціативи зеленого водню для європейського зеленого курсу 2x40 ГВт", ЄС розраховує, що в Україні може бути створено 10 ГВт потужностей з виробництва "зеленого" водню.
Це дозволяє залучити в розвиток галузі до 20 млрд євро. 75% палива будуть експортуватися до Європейського Союзу, решта використовуватиметься для потреб України.
Як зазначив заступник міністра енергетики з питань європейської інтеграції Ярослав Демченков, до Європейського альянсу чистого водню приєдналися понад двадцять українських компаній.

читати докладніше :


МІСІЯ ІННОВАЦІЙ ЗАПУСКАЄ НОВУ ГЛОБАЛЬНУ КОАЛІЦІЮ ДЛЯ ПІДТРИМКИ ЧИСТОЇ ВОДНЕВОЇ ЕКОНОМІКИ

Про створення нової глобальної коаліції з підтримки чистої водневої економіки було оголошено 2 червня на 6-ї зустрічі міністрів з питань інновацій у Чилі. Членами коаліції є Єврокомісія та Австралія, Австрія, Канада, Чилі, Китай, Німеччина, Індія, Італія, Марокко, Норвегія, Саудівська Аравія, Республіка Корея, Великобританія, США.
Метою місії «Чистий водень» є зменшення витрат на чистий водень для кінцевого споживача до 2 доларів за кілограм до 2030 року та створення щонайменше 100 великомасштабних інтегрованих водневих центрів по всьому світу.
Марія Габріель, комісар Єврокомісії з питань інновацій, досліджень, культури, освіти та молоді, заявила під час церемонії: „Європейська комісія разом із Спільною ініціативою " Паливні комірки та водень "та державами-членами ЄС буде продовжувати розвиток центрів водню в Європі та за кордоном. . Створення потужної мережі та зменшення вартості чистого водню є важливим кроком на шляху до досягнення амбіційних кліматичних цілей ЄС до 2030 року ”.
Місія створить динамічний та амбіційний союз між країнами, бізнесом, інвесторами та науково-дослідними інститутами для пришвидшення інновацій щодо чистого водню. Це включатиме міжнародну співпрацю у галузі досліджень, розробок та інновацій для подальшого розвитку Водневих центрів та прискорення побудови глобальної чистої водневої економіки відповідно до цілей Європейської Зеленої Угоди.
Одним із завдань нової спільної ініціативі «Чистий водень» буде забезпечення взаємодії з Місією «Чистий водень» та тісна робота з метою посилення співпраці у галузі інноваційних технологій водню.
Місія «Чистий водень» розпочинається на початковий період у п’ять років, і залежно від досягнутого прогресу може бути продовжена ще на п’ять років для підтримки досягнення її ключових цілей до 2030 року.

Більш детальну інформацію про місію «Чистий водень» можна знайти за посиланням :


Що ми знаємо про зарождаючу, розвиваючу водородну економіку

в інтерв'ю з Моррі Марковицем, президентa Асоціації паливних елементів та водню США

Випуск за май / червень :


Однопоршневою ДВЗ на водневому паливі створила Aquarius Engines

Ізраїльська компанія Aquarius Engines анонсувала водневу версію вільнопоршневих лінійного генератора, над яким вона працює з 2014 року. Передбачається, що такі пристрої знайдуть застосування в гібридних автомобілях і автономних електрогенераторах.
Використання вільнопоршневий конструкції робить двигун Aquarius компактним, легким, енергоефективним, простим у виготовленні і обслуговуванні. Він складається всього з 20 компонентів, з яких рухається тільки штанга з поршнем, і не потребує звичайної для ДВЗ системі мастила.
Зараз Aquarius Engines прагне зробити свою розробку більш екологічної, тому створила модифікацію, що споживає водень замість викопного палива. Про подібну модернізації звичайного поршневого ДВЗ недавно повідомила Toyota. Працездатність водневого мотора Aquarius вже офіційно підтверджена тестами, проведеними AVL-Schrick, австрійською фірмою з консалтингу в сфері автомобілебудування.

читати докладніше :


Розпочалися випробування водневої вантажівки Mercedes-Benz GenH2

Як повідомляє SpecMachinery.com.ua, стартували випробування вдосконаленого водневого прототипу Mercedes-Benz GenH2.
Під час цих випробувань фахівці Daimler тестуватимуть електромобіль на паливних елементах на предмет тривалої і стійкої роботи, перевірятимуть її в різних погодних і дорожніх умовах, а також на різних швидкостях руху і різних маневрах.
Тобто цей водневий вантажний автомобіль повинен відповідати тим самим вимогам щодо надійності і довговічності, що і можна порівняти з ним звичайний Mercedes-Benz Actros.

читати докладніше :


2021: водород та паливні елементи в США

Моррі Марковіц, президент Асоціації паливних елементів та водню, стверджує, що для водню та паливних елементів у США 2021 рік починається багатообіцяюче
Паливно-клітинні технології та енергія водню не є новими для енергетичної сцени, але обидва нарешті отримують визнання, яке вони заслуговують, оскільки світ, схоже, збалансовує потребу в надійній, ефективній енергетиці з державними та суспільними цілями щодо стійкості та декарбонізації.

читати докладніше :


Водневим двигуном внутрішнього згоряння оснастили спорткар Toyota

В рамках реалізації своїх прагнень зі створення «вуглецево-нейтрального спільноти» Toyota представила ДВС, що працює на водні. Такий силовий агрегат вже встановлений на гоночному автомобілі, який з цього місяця випробовується на треках. Японський автовиробник уточнив, що поки технологія не готова до впровадження в серійні моделі, проте тести в умовах гонок допоможуть її вдосконалити.

читати докладніше :


Отримання водню за рахунок енергії сонця без сонячних батарей і електролізерів

Дослідники з Лінчепінгского університету Швейцарії створили нанопористий карбід кремнію, який забезпечує багатообіцяючі можливості з вироблення екологічно чистого водню.
Застосування водневого палива без шкоди для навколишнього середовища. Але при виробництві кожної тонни водню традиційними методами виділяється 9-12 тонн діоксиду вуглецю. Отримання водню в електролізерах, які забезпечуються енергією з поновлюваних джерел, не дає викидів парникових газів. Однак ККД установок для електролізу не перевищує 70-80%, а використовуваних для їх харчування сонячних батарей - 21-24%.

читати докладніше :


Японія і Австралія запускають переробку брудного вугілля в чисте водневе паливо

Японсько-австралійське підприємство запустило пілотний проект вартістю $ 390 мільйонів по отриманню водню з бурого вугілля (лігніту). На даний момент демонстраційна установка здатна виробляти 70 кілограм водневого палива в добу. Вона розміщена на теплоелектростанції Лой-Янг в передмісті міста Траралгон австралійського штату Вікторія. У цьому регіоні знаходиться чверть світових запасів бурого вугілля.
Проект покликаний продемонструвати, що зріджений водень можна виготовляти в промислових масштабах і безпечно постачати за кордон. Австралія сподівається, що водневе паливо дозволить їй завоювати ринки країн, орієнтованих на максимальну екологічність.

читати докладніше :


Німецькі сталеливарні заводи переходять на водневе паливо

У Німеччині запустили велике підприємство по отриманню екологічно чистого водню, покликане допомогти декарбонізіровать сталеливарну промисловість. Воно створено в рамках проекту WindH2. У ньому беруть участь Avacon, що є дочірнім підприємством найбільшої в країні енергетичної компанії E.ON, сталеливарний гігант Salzgitter Group і працює в галузі технічних газів фірма Linde.

читати докладніше :


«Зелений» водень ізраїльського стартапу буде коштувати $ 1 за кг - в 5 разів дешевше, ніж сьогодні

Ізраїльська компанія H2Pro отримала 22 мільйони доларів США на запуск серійного виробництва електролізера нового типу. У список інвесторів увійшли фонди, фінансовані в тому числі Біллом Гейтсом і гонконгських мільярдером Лі Ка-Шинг, а також японська торговельна компанія Sumitomo Corporation і корейський автовиробник Hyundai.
Розроблений H2Pro девайс за принципом роботи схожий на найбільш поширені зараз лужні електролізери. Але на відміну від пристроїв традиційної конструкції він працює в два етапи. Під час першого - в електролізної установки на катоді виділяється водень. При цьому утворюється гідроксид-іон не бере участі в утворенні кисню на катоді, а виробляє хімічні зміни в його матеріалі, перетворюючи гідроксид нікелю в метагидроксид нікелю.

читати докладніше :


Турбований паливний елемент HyPoint для водневих літаків пройшов успішні випробування

Стартап HyPoint вперше детально розповів про своє інноваційному паливному елементі з турбонаддувом влітку минулого року. Тепер компанія повідомила, що вже створила робочий прототип потужністю 400 Вт.
Тестова установка дозволяє відчувати роботу пристрою в різних погодних умовах і повноцінно імітувати його використання для регіональних польотів. Прототип демонструє ККД на рівні 40-50%. Це не видатний показник навіть для звичайних водневих елементів, однак розробка HyPoint перевершує їх за питомою потужністю.

читати докладніше :


Виробляти водень з повітря пустель буде Aqua Aerem

Молода компанія Aqua Aerem уклала з урядом австралійського штату Північна Кароліна угоду про проведення протягом дванадцяти тижнів випробувань нової системи, яка виробляє водень, використовуючи тільки сонячну енергію і водяну пару з повітря. Інноваційна установка дозволить отримувати водневе паливо в умовах пустель, якими зайнята, наприклад, велика частина Північної території Австралії.

читати докладніше :


Воднева паста + вода забезпечать електротранспорту в 10 разів більший запас ходу, ніж літій-іонні батареї

Фраунгоферовського інститут виробничих технологій і передових матеріалів представив інноваційний матеріал для накопичення водню, призначеного для використання в паливних елементах - POWERPASTE.
Це паста, здатна зберігати водень при атмосферному тиску і температурі навколишнього середовища. Для виділення газу до речовини необхідно просто додати воду.

читати докладніше :


Водневий домашній акумулятор зберігає в 3 рази більше енергії, ніж Tesla Powerwall і служить 30 років

Як правило, зараз для накопичення електроенергії в домашніх системах використовуються літій-іонні батареї, такі як Tesla Powerwall, Nissan xStorage або Siemens Junelight Smart Battery. Австралійська компанія Lavo пропонує альтернативне рішення - систему для зберігання енергії у вигляді водню Green Energy Storage System. Пристрій, виконаний у вигляді шафи розміром 1680 × 1240 × 400 мм, важить 324 кг. У ньому об'єднані металлогидрідниє акумулятори для водню, електролізер, водневий паливний елемент і літій-іонна батарея.

читати докладніше :


Отримувати водень за допомогою мікрохвиль - новий дешевий і чистий спосіб відкритий іспанськими вченими

Вчені з Національного дослідницького ради Іспанії та Політехнічного університету Валенсії виявили метод перетворення речовин шляхом впливу на них мікрохвильового випромінювання.
В основі вже запатентованої технології лежить хімічне відновлення під впливом мікрохвиль. Цей процес полягає у виході з молекул речовини атомів кисню. Дослідникам вдалося зафіксувати явище зі зміни електропровідності матеріалів при температурі близько 300 ° C.

читати докладніше :


Шановні учасники проектів програми «Розвиток наукових засад отримання, зберігання та використання водню в системах автономного енергозабезпечення»

Запрошуємо Вас до участі у серії вебінарів за тематикою зелений водень, які будуть проведені учасниками профінансованих проектів SINTEF, REFHYNE та інш.
Перший із них - це вебінар, пов’язаний з проектом REFHYNE, який стосується поточного підвищення масштабу електролізерних установок до розмірів ГВт, необхідних для зеленого переходу, з акцентом на промислових застосуваннях, відбудеться 16 грудня 2020 в 10.00 (час за Брюсселем).
Більш детальна інформація за посиланням

https://www.fch.europa.eu/event/green-hydrogen-webinar

Реєстрація за посиланням

https://zoom.us/webinar/register/WN_FmHOPTUEQ6Oesxl8jIEPsw


Шановні колеги!

19 листопада 2020 року Міністерство освіти і науки України за підтримки Європейської комісії та Урядового офісу координації європейської та євроатлантичної інтеграції проведуть спільний інформаційний день «Роль досліджень та інновацій у Європейському зеленому курсі. Можливості для українських дослідників» у режимі відеоконференції. Для проведення онлайн заходу МОН буде використовувати платформу Microsoft Teams.
Головною метою інформаційного дня є підвищення обізнаності широкого кола фахівців щодо напрямків конкурсів в рамках нової ініціативи Європейського Союзу «Європейський зелений курс» (далі - ЄЗК), ролі досліджень та інновацій в ній, а також щодо можливостей для українських учасників. ЄЗК – це програма дій Європейського Союзу (далі - ЄС), в центрі якої стоїть амбіційний план переходу до кліматично нейтральної Європи до 2050 року, а також трансформація кліматичних та екологічних викликів на нові можливості у всіх сферах та політиках ЄС, гарантуючи при цьому справедливий та інклюзивний характер зеленого переходу.
Онлайн захід буде складатись із двох частин: пленарного засідання (11:00-13:10) та воркшопу (14:00-15:00)
Протягом першої частини заходу будуть розглянуті напрямки нових «зелених» конкурсів в рамках програми ЄС «Горизонт 2020», представлено нові нещодавно створені державні інституції (Український фонд стартапів та Національний фонд досліджень), які активно долучились до підтримки українських науковців і розробників та вже мають успішні кейси у сфері «зелених» ініціатив.
У другій частині інформаційного дня керівники українських національних контактних пунктів проведуть тематичний воркшоп із практичних аспектів участі в «зелених» конкурсах в рамках ЄЗК. Пленарна частина заходу відбуватиметься англійською мовою, другу частину заходу (воркшоп) планується провести українською мовою.
Захід буде цікавий засновникам стартапів, представникам університетів, наукових установ, наукових парків, інших інноваційних структур, громадських організацій та реального сектора економіки, які займаються створенням інноваційних продуктів, технологій чи послуг, що спрямовані на захист навколишнього середовища.
Інформація про захід, програма заходу та реєстрація на участь у заході (гугл-форма) доступні для перегляду за посиланням:

https://cutt.ly/ugXpk0p:


Лінк на участь в заході буде надіслано до 18.00 18 листопада 2020 року на адреси всіх зареєстрованих учасників.
Презентаційні матеріали після заходу буде розміщено на сайті МОН в підрозділі: МОН / Наука / Міжнародні проєкти / European Green Deal / Заходи.
Запрошуємо Вас до участі у цьому заході.


Шановні колеги!

Запрошуємо Вас до участі у онлайн семінарі, присвяченому застосуванню інструментів Google у сфері наукових досліджень та публікацій, який відбудеться 19 листопада з 14.00.
Організатором заходу є МОН України

Деталі за посиланням :

Тези 2019

Програма_ 19.11 Цифрові інструменти Google для науковців

Реєстрація для участі в заході:


Регіональна газова компанія активно проводить випробування використання водню в газових мережах


РГК активно проводить випробування використання водню в газових мережах. Вже приступили до другого етапу. І поставили собі за мету до 2022 року з'ясувати, які матеріали і концентрацію використовувати для безпечної експлуатації водню.
Про це під час VI Українського газового форуму Східно-європейське газове партнерство розповів директор Регіональної Газової Компанії Олег Никоноров, передає Kosatka.Media.
Він зазначив, що цілі європейських колег збігаються з нашими – зрозуміти, яким чином існуючі газові мережі можна використовувати для доставки водню, яка суміш буде безпечною для використовуваних в побуті приладів, які матеріали будуть безпечним для використання водню так само, як звичайного метану.

читати докладніше :


Нафтогаз та Енергоатом домовилися налагодити виробництво та зберігання водню

"Нафтогаз України" та НАЕК "Енергоатом" досягли домовленостей щодо спільної роботи над реалізацією Водневої стратегії для кліматично нейтральної Європи. Відповідний меморандум державні енергокомпанії уклали 24 вересня, передає УНН з посиланням на повідомлення пресслужби Нафтогазу.
"Пріоритетними напрямами співпраці Нафтогазу та Енергоатому стануть виробництво водню – шляхом використання наявних в Україні потужностей та створення нових, а також зберігання водню", - повідомили в пресслужбі.

читати докладніше :


До кінця 2021 року в Україні побудують перший завод з виробництва водню

Компанія Н2 в рамках меморандуму з "Укргідроенерго" і НАЕК "Енергоатом" планує до кінця 2021 року збудувати поблизу Дніпровської ГЕС водневий завод вартістю понад $300 млн. Про це розповів СЕО Н2 Андрій Жовнер в інтерв'ю LIGA.net.

читати докладніше :


Немецкий завод перешел на водород для выплавки чугуна

Сталеливарний завод у німецькому Саарі першим у світі перейшов на водень для виробництва чавуну.
Про це з посиланням на сайт сталеливарної групи Dillinger повідомляє ЛІГА.Tech.
Для виплавки використовується газ, збагачений воднем з коксових печей.
Компанія інвестувала у новий завод для конверсії газу 14 млн євро. Установка дозволить Dillinger у майбутньому використовувати чистий водень в обох доменних печах.

читати докладніше :


До 2040 року вартість зеленого водню впаде на 64%

До 2040 року вартість зеленого водню впаде на 64% Згідно з новим дослідженням консалтингової компанії Wood Mackenzie, очікується, що до 2040 року вартість екологічно чистого водню, який виробляється з відновлюваних джерел енергії, знизиться на 64%.
В даний час середня собівартість «зеленого» водню, одержуваного шляхом електролізу, становить 6 доларів за кілограм. При цьому собівартість «синього» водню (виробляється з викопних вуглеводнів), становить 1,5-3 долара з природного газу і 2-2,5 долара - з вугілля.

читати докладніше :


Водень у трубі: як замість природного газу транспортувати синтетичний

Тема водню набирає все більшої ваги в контексті зменшення викидів вуглекислого газу. Лише впродовж року низка європейських країн запустили пілотні проекти щодо використання альтернативного газу для побутових потреб чи у промисловості.
Україна намагається бути в тренді не лише підтримуючи ініціативи на рівні заяв, а й проводить реальні випробування. У серпні цього року Регіональна газова компанія провела перший в Україні експеримент, змоделювавши поведінку водню у газорозподільній системі.
Отримані результати дадуть можливість оцінити перспективи щодо транспортування нового виду палива та його використання для внутрішнього ринку.

читати докладніше :


Україна запропонує Німеччини проект з постачання водню

В.о міністра енергетики Ольга Буславец намір підписати в Німеччині меморандум про новий енергетичне партнерство, який передбачає розвиток водневих технологій в Украіне.

читати докладніше :


Регіональна Газова Компанія сертифікувала фахівців для водневих випробувань

Регіональна газова компанія приєдналася до EU Hydrogen Strategy, яка передбачає широке використання водню і заміну їм інших видів енергії до 2050 року.
Компанія зробила наступний крок до випробувань впливу водню і газоводородних сумішей на полігонах. Почалася атестація фахівців газорозподільних компаній по роботі з новим енергоресурсом - воднем. Вони будуть проводити випробування водню в газових мережах на спеціально побудованих полігонах в п'яти регіонах України.

читати докладніше :


ЄС визначив Україну одним із пріоритетних партнерів Європейської водневої стратегії

Завдяки своїм потенціалом у виробництві і транспортуванні водню, Україна названа пріоритетним партнером ЄС в реалізації Європейської водневої стратегії і постачання новітнього енергетичного ресурсу на європейський ринок, йдеться в новій водневої стратегії ЄС.
«У Брюсселі відбулася історична подія: презентація Європейської водневої стратегії, яка починає нову технологічну революцію в Європі. ЄС покладає надії на Україну як одного з пріоритетних партнерів в поставках водню в Європу », - заявив міністр закордонних справ Дмитро Кулеба.

читати докладніше :


"Турбопаливні елементи" HyPoint обіцяють величезний діапазон та потужність для eVTOL

Компанія з Каліфорнії заявила, що його нова конструкція паливних елементів з повітряним охолодженням може забезпечити в три рази більше енергії і в чотири рази більший термін служби звичайного паливного елемента, відкривши двері для швидкісного, далекобійного, водневого електричного літака VTOL .

читати докладніше :


На заводі в Швеції водень вперше використовували для прокату стали

Компанія Ovako і Linde Gas спільно провели випробування по використанню водню замість зрідженого нафтового газу для повторного нагріву стали. Повномасштабний тест завершився успішно, повідомляє Kallanish Energy.
Цей метод відкриває подальші можливості для скорочення вуглецевого сліду в металургії.

читати докладніше :


Перший завод з виробництва зеленого водню запускають в США

Компанія Solena Group домовилася з владою міста Ланкастер в окрузі Лос-Анджелес про будівництво заводу з випуску водню шляхом нагрівання органічних відходів до температури понад 3870 ° C. Технологія, в якій використовуються «плазмові факели», спочатку була розроблена на замовлення НАСА і не застосовувалася в комерційних цілях. Компанія поки не визначилася з джерелами фінансування проекту вартістю 55 млн доларів, але розраховує на високий попит на екологічно чисте паливо, вироблене без викидів в атмосферу парникових газів.

читати докладніше :


Новий матеріал для зберігання водню зробить авто на паливних елементах більш доступними і безпечними

Команда дослідників з Північно-Західного університету змоделювала і отримала речовини з високою пористістю і великою площею поверхні. Їх можна використовувати для зберігання водню і метану, на яких працюють автомобільні паливні елементи. Ці гази цілком здатні замінити викопне паливо, при спалюванні якого виділяється двоокис вуглецю.
Нові матеріали являють собою метал-органічні каркасні структури (MOF). Вони здатні зберігати набагато більше водню або метану в порівнянні зі звичайними абсорбуючі речовинами при меншому тиску і з меншими витратами.

читати докладніше :


Акумулятори для авто збільшили ефективність на 30%

У Китаї запустили виробництво електродів з рідкоземельних сплавів-накопичувачів водню, повідомила китайська газета "кецзя жибао" / Science and Technology Daily /.
Матеріал електрода з редкоземельного сплаву-накопичувача водню на основі магнію і нікелю може підвищити ємність акумуляторних батарей на 30 відсотків, йдеться в повідомленні.
Нікель-металгідридні силові батареї з електродами з редкоземельного сплаву-накопичувача на основі магнію і нікелю мають великий потенціал в сфері гібридних транспортних засобів, твердотільних накопичувачів водню і водневих паливних елементів.

читати докладніше :


Через 8-10 років Україна зможе постачати водень в Європу через ГТС - експерти

Але спочатку потрібно вирішити всі проблеми, пов'язані з воднем. "У першу чергу - безпека, водень летючий газ, суміш з повітрям вибухонебезпечна. Друга проблема - витоки, водень швидко проникає в метали. Третя - метрологія, тобто, лічильники, і інше обладнання"

читати докладніше :


SAAB перейде на водень для виробництва сталі і відмовиться від вугілля до 2026 року

Шведська компанія ССАБ, виробник стали бере участь в проекті під назвою HYBRIT, в якому спільно з великим європейським виробником енергії Vattenfall має намір повністю замінити вугілля воднем і до 2026 року наповнити ринок «чистої» сталлю.

читати докладніше :


В ЄС стартує проект з інновацій в зарядці електромобілів, випробують зарядку «на ходу» в містах

Європейська комісія запустила проект INCIT-EV, спрямований на розвиток інноваційних технологій зарядки електромобілів. Це масштабний і інтернаціональний план - в ньому 33 партнера з 8 країн: Естонії, Франції, Німеччини, Італії, Нідерландів, Словенії, Іспанії та Туреччини, здійснити його планується до 2023 року. Головним же виконавцем, координуючим взаємодії між учасниками консорціуму (компаніями, університетами, інститутами, міськими муніципалітетами і стартапами) виступив французький концерн Renault.
Фінансування INCIT-EV здійснюється в рамках інноваційної програми ЄС Horizon 2020. Компанія Renault, будучи ініціатором і координатором консорціуму, виступає свого роду медіатором між своїми партнерами і Європейською комісією, а також займається плануванням етапів розвитку проекту, складанням бюджету і веде моніторинг технічної частини.

читати докладніше :


Вчені заявили про прорив в отриманні водню з сонячної енергії

Дослідники Університету штату Огайо вперше синтезували молекулу, яка може ефективно поглинати сонячне світло, а також діяти як каталізатор для перетворення сонячної енергії в водень - екологічно чисте паливо, яке є гідною альтернативою викопним джерелам енергії.
«Основна ідея в тому, що ми перетворимо фотони Сонця в водень. Простіше кажучи, ми беремо енергію від сонячного світла і зберігаємо її в хімічних сполуках, щоб їй можна було скористатися пізніше. Система здатна перевести молекулу в збуджений стан, де вона абсорбує фотон і здатна зберігати два електрона для виробництва водню. Це властивість молекули є безпрецедентним », - сказала керівник дослідження Клаудіа Турра.

читати докладніше :


Шановні керівники проектів Цільової комплексної програми наукових досліджень НАН України «Розвиток наукових засад отримання, зберігання та використання водню в системах автономного енергозабезпечення»» !

Пропонуємо Вашій увазі брошуру з результатами науково-технічного співробітництва в рамках виконання проектів спільної ініціативи "Паливні комірки і водень" за останні 10 років.

Більш докладно з вмістом брошури можна ознайомитись за посиланням :


Вчені винайшли технологію для перетворення CO2 в електроенергію і водень

В ході дослідження вчені південнокорейського Інституту науки і технологій Ульсан (UNIST) розробили метод виробництва електрики і водню з одночасним розщепленням вуглекислого газу - основного винуватця глобального потепління.
Дослідницька група продемонструвала пристрій під назвою Hybrid Na-CO2, яке може безперервно працювати більше 1000 годин, виробляючи водень і електрику за рахунок утилізації вуглекислого газу в водному розчині.

читати докладніше :


Водневий електрогрузовік Nikola Tre вийде на траси Європи у 2022 році

У той час як Tesla, Ford і багато інших працюють над створенням повністю електричних великовантажних автомобілів, є виробники, які роблять ставку на потужні водневі тягачі. У їх числі американська компанія Nikola Motors, яка готує до масового виробництва дві моделі на паливних елементах і працює над третьою, що отримала торгове ім'я Tre (норвезькою «три») і призначеної для європейського ринку.

читати докладніше :


Про відкриття проривного способу виробництва водню заявили ізраїльські вчені

Вчені з Бен-Гуріонского університету в Негеві (BGU) спільно з фахівцями Ізраїльського технологічного інституту розробили новий хімічний механізм, що дозволяє створити більш продуктивний спосіб отримання водневого палива з води.
Цей процес залежить від сонячної енергії, а не від вливання в реакцію величезних кількостей штучної енергії, як того вимагають сучасні методи.

читати докладніше :


Створено перший роботоспособный прототип перезаряджаемой "протонної батареї"

Дослідники з університету RMIT, Мінбурн, Австралія розроили та виготовили перший роботоспособний зразок перезаряджуваної "протонної батареї", яка, у перспективі, зможе виступати в якості джерела енергії для електричних автомобілів, домашніх господарств та електронних пристроїв різного класу. У нового пристрою, при умови його подальшої доработки, може виявитися більш високий показник щільності енергії зберігання, ніж у традиційних літій-іонних акумуляторів, а деякі інші характеристики протонного акумулятора роблять її ідеальним варіантом для створення пристроїв проміжного зберігання енергії, призначених для зниження пиковою навантаження на енергетичні мережі.

читати докладніше :


Запущено перший трамвай на водневому паливі

Про новий транспортному засобі повідомляє агентство новин Сіньхуа. За розробку відповідала корпорація   China Railway Rolling Corporation (CRRC). Як повідомляється в прес-релізі,   при русі трамвай не виділяє ніяких забруднюючих атмосферу речовин.

читати докладніше :


Знайдена нова технологія отримання водню з води за допомогою алюмінію

Водень вже досить давно розглядається і подекуди використовується в якості екологічно чистого виду палива. Але більш широкого використання водневого палива заважає цілий ряд невирішених на сьогоднішній день проблем, головними з яких є зберігання і транспортування.  Однак, група дослідників з американської Армійській науково-дослідної лабораторії,  проводячи експерименти на Абердинском випробувальному полігоні поблизу Меріленда, зробила випадкове відкриття.  Протока воду на брусок особливого алюмінієвого сплаву, склад якого тримається поки в секреті,  дослідники помітили миттєво почався процес бурхливого виділення водню.

читати докладніше :


«Миттєву» зарядку електромобілів забезпечить технологія проточних батарей IFBattery

Американські вчені з Університету Пердью розробили технологію, яка зможе забезпечити «миттєву» зарядку електромобіля. При цьому, за словами інженерів, новий метод є безпечним,   доступним і екологічно чистим, а також таким же простим і швидким,   як заправка автомобіля на звичайній бензинової АЗС.

читати докладніше :


Qualcomm створила систему бездротової підзарядки   електромобілів на ходу

Мета DEVC полягає в тому, щоб дозволити електрокарам заповнювати запас енергії безпосередньо в русі і,   відповідно, без проводів. Для цього в дорожнє полотно пропонується інтегрувати спеціальні передавачі енергії,   а в днище транспортних засобів - приймачі.

читати докладніше :


Українські дослідження: карбонові стільники – нова модифікація вуглецю, здатна зберігати водень

Це відкриття відразу ж пригорнуло увагу завдяки перспективі використання нового матеріалу як легкого та місткого сховища для водневого палива. Саме процес зберігання та транспортування водню, з огляду на його небезпечність та енерговитратність, є ключовою перешкодою на шляху до використання газоподібного водню як відновлюваного паливного джерела.

читати докладніше :


Сайт, який регулярно публікує новини та статті з водневої тематики українською мовою. Також більшість статей продубльовані англійською.

В 2009 році рішенням прихильників водню, було створено Об'єднання "Воднева Енергетика" (ОВЕ) для об'єднання зусиль задля розповсюдження водневих технологій на території України, створення законодавчої бази та норм безпеки, роз'яснення населенню користі від використання водню, як палива, а також для звернення уваги молодих до найголовніших.

http://uahe.net.ua/

Згоннік В'ячеслав

засновник та адміністратор цього ресурсу http://uahe.net.ua/

zgonnik@uahe.net.ua


Розроблено новий спосіб отримання водню шляхом розщеплення води

"Основною трудністю, з якою ми зіткнулися, було введення металевого ванадію в гідроокис нікелю.   Але витрачені зусилля не були марними, і отримані результати перевершили всі наші очікування "- розповідає Кі Фен (Ke Fan),   один з дослідників, - "Отримана ефективність розщеплення води за участі нового каталізатора вже дозволяє використовувати   його для виробництва гідролізних осередків нового типу, потенціал яких здатний зробити революцію в технологіях отримання   водню ".

читати докладніше :


Водородная энергетика.

Нові технології виробництва енергії

Завдання щодо зниження антропогенних навантажень на навколишнє середовище є основними з проблем, поставленими перед людиною.
Один з варіантів щодо вирішення цих проблем - перехід на альтернативне джерело палива - зокрема - водень.

читати докладніше


Українські вчені створили батарею, яка в 1000 разів ефективніше аналогів

Джерело електрики, створений київськими вченими під керівництвом Владислава Кисельова,   став фіналістом одного з найпрестижніших в Україні міжнародних конкурсів наукових проектів «Сікорський челендж»,   який пройшов в Києві.

читати докладніше :


«Вуглецеві стільники»: українські вчені відкрили нову форму вуглецю

Команда українських вчених розробила новий вид вуглецевої структури - так звані «карбонові стільники» - матеріал, який здатний докорінно поліпшити ефективність паливних елементів

читати докладніше